warcraft
warcraft
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Warcraft 3
 
\/\/

Anub'arak

 
Stratégiák

Ork-taktika


- Eloször három Peon-t küldjünk bányászni, a negyedik építsen oltárt, az ötödik pedig egy Orc Burrow-t. Amint ezek készen vannak, küldjük oket fát vágni.
- Vegyünk még 3 Peon-t, egy vágjon fát, a másik ketto bányásszon. Amint megvan az arany, vegyünk még egy Peon-t.
- Ha összegyult a 7- fa, építsünk egy barakkot, aztán vissza a Peon-nal a favágáshoz.
- Amint kész az oltár, képezzük ki az elso host. A Blademaster ajánlott.
- Építsünk még egy Orc Burrow-t, és egy War Mill-t.
- Ha kész a barakk, kezdjük el kiképezni a Grunt-okat, és ne is hagyjuk abba, míg a 30-as Food limit meg nem telik.
- A War Mill-ben fejlesszük fel eloször a fegyvereket, aztán a pajzsokat.
- Építsünk még egy Orc Burrow-t, és fejlesszük fel a Great Hall-unkat.
- Idoközben elkezdhetjük irtani a bázisunk környékén az ellent.
- A foépületet azonnal fejlesszük tovább a legfelso szintre, amint lehet. Ez függhet attól is, hogy a portyázás során mennyi aranyat sikerült rabolni. Építsünk egy Spirit Lodge-ot, és rögtön fejlesszük a sámán Adept és Master Training-jét.
- A Fortress-ünkben fejlesszük ki a fosztogatást (Pillage), a barakkban pedig a Berserker Strenght-et.
- Kezdjünk el minél több Orc Burrow-t építeni, és kiképezni sámánokat és Grunt-okat nagyjából egyenlo számban. Ja és a Troll dokikat sem szabad kihagyni! A dokik ne harcoljanak, csak gyógyítsanak.
- Egy igazán ütős seregből nem hiányozhat 1-2-3 katapult.
- Ha mindezidáig még nem támadtak meg minket, akkor igen jó esélyünk van a játék megnyerésére. Ha úgy gondolod, még vehetsz Raider-eket, vagy Tauren-eket, de ha minden igaz, nem lesz rájuk szükség. A Grunt-ok Bloodlust-tal, Berserk-kel elég erosek, és gyorsak.
- Felderíteni mindig érdemes, mert nem csak az ellenfél pozícióját tudhatod meg, hanem kiderítheted, milyen fajjal játszik, ha addig még nem tudtad, milyen host választott, és végül, de nem utolsó sorban, hogy földön támad, vagy levegoben.

Élőhalott-taktika

Építkezés:

- Küldjünk három Acolyte-ot bányászni, a Ghoul-t pedig szabadítsuk rá az erdore.
- Kezdjük el két Acolyte legyártását, a Rally Point-ot tegyük a bányára.
- A meglévo két maradék Acolyte-unkkal építsük kriptát és Ziggurat-ot. Amint pénzünk engedi, Graveyard-ot is.
- Ha kész a kripta, gyártsunk Ghoul-okat ezerrel.
- Fejlesszük tovább a Necropolis-t.
- Ha kész a Halls of the Dead, képezzük ki a halállovagunkat, rögtön utána a Dread Lord-ot.

TÁMADÁS:

Nem kell ám sokat vacakolni, nem kell félteni a zombikat, ugorjunk hát neki az elso ellenfélnek. Vigyük a két hosünket, markoljunk fel néhány Ghoul-t, aztán hadd szóljon. De nem ám lerohanni a bázisát! Az a Ghoul-oknak nem fekszik. Csak szépen marasztaljuk otthon az ellent, ne nagyon kalandozzon, ne szerezzen tapasztalati pontokat, ne terjeszkedjen, és így tovább. Ha ezt elég sokáig bírjuk, a Crypt Fiend-hez hasonló high tech szörnyellák nélkül, akkor igen jelentős anyagi biztonságra tehetünk szert. A Ghoul-oknak azért fejlesszük ki, amit lehet. A pajzsuk nagyon fontos, mert amúgy egészségileg igen alulvezérelt jószágokkal van dolgunk. Aztán a Cannibalize is jó muri, igaz a Death knight amúgy is gyógyíthatja oket, de nem árt, ha egy kis táplálék kiegészítovel feljavítják étrendjüket. A Ghoul Frenzy pedig egyszeruen nélkülözhetetlen.

- Vigyázzunk a Ghoul-okra, harc közben figyeljünk oda rájuk, és ha valamelyiknek egyharmadára visszaesik az életereje, vegyük ki oket az elso sorból, és etessünk vele némi harctéren elesett egykorvolt dicso harcost.
- A hosök itt nagyon lényegesek. A két hos aurái nélkül a Ghoul-janikon úgy átgyalogolhat az ellenség, mintha ott sem lennének.
- Ugyebár azt mondanom sem kell, eloször öljük meg a hosöket, derítsünk fel alaposan, fejlesszünk folyamatosan, és a többi, és a többi.
- Az Archmage Blizzard-ja elég alaposan kiegyelheti a Ghoul-csapatunkat, ezzel vigyázzunk.
- Undead-éknél hál' istennek minden támadásra van gyógyír. Légitámadás ellen használjunk Crypt Fiend-eket a Web speckóval, tömeget pedig nem vízágyúval oszlatunk, hanem Banshee-val, és nekromantával. Ha pedig az ellen nem áll őrtornyokat építeni a bázisunk közelében, akkor vakarjuk elő a húsostalicskákat (Meat wagon). Ez egyébként a Ghoul-os taktikánk következménye lehet, mivel azok épületek ellen igen gyengék.


Sotét elf -taktika


A Sötét Elf faj talán a legerosebb a játékban. Igaz, korai rush-ok ellen nem nagyon van nekik mivel védekezni - késoi rush meg ugye nincsen - de az igen eros hoseik a gyakorlatilag kifogyhatatlan manakészlettükkel - a Moon Well-eknek köszönhetoen - majdnem minden támadást képesek visszaverni. A Keeper of the Grove hamar mindenki kedvenc hosévé vált. És ennek megvannak az okai:

- A Treantok nemcsakhogy egy csata menetét képesek eldönteni, de a Keeper of the Groove-ot egy gyilkológéppé teszi, már ami a Creep-eket illeti (a pályán található semleges, ám annál agresszívebb egységek). Néhány íjásszal kiegészítve a csapatot, majdhogynem bármelyik Creep-csapatnak nekimehetünk. Azért ha találunk két ko-gólemet, meg egy gránit-gólemet egy kupacban, inkább kerüljük ki oket...
- Az Entangling Roots varázslattal mozgásképtelenné téve a közelharcra szakosodott hosöket könnyedén megölhetjük, ráadásúl még Town Portal-lal sem tud elmenekülni.
- A másik két képessége is igen hatásos a megfelelo szituban alkalmazva. A Keeper of the Grove-on kívül csak egy hos van, a Paladin, akinek a legfelso szintű varázslata nem a host segíti, hanem a társait.

Bázis építés:

- Az elso öt Wisp-et küldjük bányászni, és kezdjünk kiképezni két újat. A foépület rally point-ját helyezzük el a bányán, vegyük ki onnan az egyik Wisp-et, és építsünk vele oltárt. vegyük ki a másodikat is, azzal meg építsünk Moon Well-t.
- Amint van rá pénz, vegyünk még egy pár munkást, és küldjük oket fát kitermelni.
- Ha már van két fagyüjtögeto Wisp-ünk, a harmadikkal építtessünk egy Ancient of war-t.
- Kezdjük el kiképezni a Keeper of the Grove-ot.
- Küldjük szépen sorba a Wisp-eket fát gyujteni, amíg nem lesz belolük összesen 13 darab. Késobb úgyis csökkenni fog a számuk az építkezések során, de eleinte rengeteg fára lesz szükségünk.
- Építsünk mielobb egy újabb Moon Well-t.
- Az idoközben elkészült Ancient of War-ban kezdjük el kiképezni az elso két íjászt.
- Építsünk még egy Ancient of War-t.
- Miután megvan az elso hosünk, nagyban függ a további építkezések menete a Creep-ektol befolyt aranymennyiségtol, ami pedig természetesen attól függ, hogy milyen gyorsak, és hatékonyak vagyunk.
- Építsünk mielobb egy Hunter's Hall-t, és egy Ancient of Lore-t.
- Érdemes a tizedik íjász után Huntress-ekre váltani, az Ancient of Lore-ban pedig lássunk neki a Dryad-ok folyamatos kiképzéséhez, akik nagyon hasznos támogató egységek. Az ijjászokat ültessük föl egy hyppogriff hátára.
- Képezzük ki, vagy vegyünk egy másik host. Demon hunter az ajánlott, vele kevesebbett kell varázsolgatni.

Tényleg csak néhány tanács:

- Nyírjuk ki az ellenséges host minél elobb. Egy csapat íjásszal lojjük, Dryad-dal lassítsuk le, Keeper of the Grove-val tegyük mozgásképtelenné, mikor már kevés a HP-ja.
- Ha netalán valamilyen okból nem tudjuk a host elkapni, mondjuk nincs elég manánk az Entangle varázslathoz, akkor fogjunk egy-két Treant-ot - mert valószínu, hogy a nagy csatában arra ment el a mana :) - és küldjük utána, hagy üldözzék. Elkapni úgysem fogják, de legalább nem unatkozik, amíg élnek a Treant-ok.
- Fordítsunk nagy figyelmet a felderítésre. Mindig legyünk vele tisztában, hogy mire készül az ellenfél, és mindig álljunk készen a válaszlépésre. Próbálj meg nem te kezdeményezni. Várd ki, míg megtámadnak. Ezután az ortornyok védelmében visszavered a támadást és ellentámadásba lendülsz.
- Az elso nagyobb csata után kezdjünk el terjeszkedni. Persze feltételezzük, hogy azt megnyertük, van egy kis idonk egy új foépületet felhúzni, ellátni némi védelemmel, és megkezdeni a kitermelést.

A következo kelepcéket próbáljuk elkerülni:

- A Priest-eknek van egy eros varázslatuk idézett lények ellen, úgyhogy az izmos Treant-jainkat megeszik uzsonnára. Ajánlatos eloször oket kiirtani, és csak aztán megidézni a Treant-okat. Esetleg a Wisp-ek Detonate képességét használhatjuk a varázstudók ellen. Ez ugyebár egy olyan robbanás, ami nem a HP-ját szedi le az ellenfélnek, hanem a manáját. Hát szegény kis füstpamacsunk odavész, de mint mondottam volt, a háború már csak ilyen.
- Az Elfeknél a legnagyobb kihívás a légitámadás lehet. Ha egy olyan szituban találjuk magunkat, hogy az ellenfél Grunt-okról Wyvern-ekre váltott, mert mi íjászokról Huntress-ekre váltottunk, akkor bizony benne vagyunk a pácban, de nyakig... Ezért is nagyon fontos a jó felderítés.

Ember-taktika


- Az elso öt parasztot zavarjuk be a bányába, és vegyünk belolük rögtön még ötöt. Az elso építsen furészmalmot, minnél közelebb az erdohöz természetesen, a második farmot, a harmadik barakkot, a negyedik oltárt, az ötödik meg már mehet is fát vágni. A többit is, amint végzett, küldjük a málnásba. Építsünk még egy kovácsmuhelyt, amint lehet, és kezdjük el benne a fejlesztéseket. Innen pedig négyfelé válik az út, ki-ki kövesse a neki tetszot. (Illetve rengeteg felé válik, de legyen elég négy!)

1. Gyalogos hadsereg

Ez a variáció jól muködik akármelyik hos támogatásával. Egy Mountain King Footman-ekkel nagyon hatásos lehet akármilyen hos ellen. A Mountain King-gel eloremegyünk, lebénítjuk a bandát, aztán jöhet a Footman roham. Esetleg jól muködhet még a hit-and-run taktika (odaszaladunk, pofán vágjuk a nagy vagányt, aztán-nagy bátran--->futás, míg vissza nem üt!).
Ha egy Archmage a vezér, akkor eleinte érdemes vízelementált használni. Azt legalább nyugodtan elore lehet küldeni golyófogónak, elobb-utóbb úgyis meghal. Aztán mikor már jégvihar varázslatunk is van, bánjunk vele óvatosan, mert a saját egységeinket is sebzi.
A Paladin pedig azért rendkívül hasznos, mert tud gyógyítani. Elég vele arra ügyelni, hogy az embereinket életben tartsuk, aztán a késobbiekben az aurája is megkönnyíti a dolgunkat. Itt az az egy szépséghibája van a dolognak, hogy ha ne adj' isten a levegobol támadnak akkor bizony nem lehet mást tenni, mint szaladni...

2. Lövész csapat

Ez a stratégia akkor működik leginkább, ha látjuk, hogy az ellenfél nem állít elo rögtön nagy hadsereget, inkább mindjárt az elején kifejlesztget mindent. Egy kis bónuszt adhatunk a hatásfokhoz, ha néhány varázslónot is elvegyítünk a csapatban. Már csak a lassító varázslata miatt is. Egyvalamit azonban ne próbáljunk meg: lövészekkel bázist lerohanni ostromgépek támogatása nélkül. Vigyünk pár tankot, törpe ágyusokat, a lövészeket pedig csak arra használjuk, hogy az ostromlóinkról levakarjuk a túl közel merészkedett ellent.
Lövész csapat élére ne Paladin-t állítsunk, mert az nem passzol oda. A Mountain king Thunderclap varázslata például nagyon hasznos tud lenni. Beszaladunk vele a surube, nyomunk egy Thunderclap-ot, aztán tünés! A lövészek és ágyúsok meg leaprítják a szédelgo ellenfeleket.
Az Archmage megint csak jó választás lehet itt, mert ugyebár egy vízelementál golyófogónak mindig jól jön, és a jégviharral sem kell annyira óvatoskodnunk, mert a lövészek nem mennek közel az ellenfélhez.
Ha igazán kínos szituációkat akarunk eloidézni ellenfeleinknek, akkor menjünk az Archmage/Mountain King párossal. Na meg persze a lövészekkel, és egynéhány boszival. De ez a taktika inkább hosszabb játékok vége felé alkalmazandó, mivel nem árt kifejleszteni mindent az offenzívában résztvevo egységeknek.
És ne feledjük: összpontosított tuz! Ha minden lövészünk másik közelharcos egységet lo, akkor a vége az lesz, hogy azok gyakorlatilag minden probléma nélkül elérik a Rifleman-eket, és lecsapják egyiket a másik után. Ha viszont minden lövész ugyanarra a célpontra tüzel, akkor egy-két lövéssel harcképtelenné teheto egy egység, és egyenként ki lehet oket írtani. Én leginkább ezt a taktikát javaslom. Nem szívesen lennék az emberek ellensége, ha véletlen összefutnék egy ilyen csapattal: 6 lövész, 4 ágyús, Archmage, Mountain king...

3. Vegyes csapat

Ez már egy kicsit komplexebb stratégia. Tegyünk a hosünk mellé 4 Footman-t és 6 Rifleman-t. A gyalogosok inkább csak golyófogók, de annak viszont nagyon jók. Vadásszunk agresszíven, és fejlesszünk folyamatosan. Vegyes csapat élére viszont - az elobbi taktikával ellentétben - a Paladin való. Az aurájával, a gyógyítással még a Footman-ek is nagyon jó teljesítményt nyújtanak. Persze jobbak a lovagok, de ha felállítunk egy nagyobb lovas különítményt, bizony ki fognak minket zabálni a vagyonunkból. Ha itt is két hossel akarunk aratni, másodiknak a Mountain Kinget ajánlanám. És ha lehet, a Paladin-t tartsuk hátul, az csak gyógyítgasson, a Mountain King-et meg nyugodtan küldjük be a surube. Devotion Aura-val és Holy Light-tal támogatva, Thunderclap-ot és Avatar-t használva, Inner Fire varázslat hatása alatt csodákra képes. Ez utóbbihoz viszont magunkkal kell vinnünk egy papot.

 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2004-08-18
 
Linkek
 
Oldalhírek

Na, ma készült el az oldal. Remélem többen is jelentkeztek majd klánomba, és majd együt verjük szét a többi klánt!!!

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!