Ork-taktika
- Eloszr hrom Peon-t kldjnk bnyszni, a negyedik ptsen oltrt, az tdik pedig egy Orc Burrow-t. Amint ezek kszen vannak, kldjk oket ft vgni. - Vegynk mg 3 Peon-t, egy vgjon ft, a msik ketto bnysszon. Amint megvan az arany, vegynk mg egy Peon-t. - Ha sszegyult a 7- fa, ptsnk egy barakkot, aztn vissza a Peon-nal a favgshoz. - Amint ksz az oltr, kpezzk ki az elso host. A Blademaster ajnlott. - ptsnk mg egy Orc Burrow-t, s egy War Mill-t. - Ha ksz a barakk, kezdjk el kikpezni a Grunt-okat, s ne is hagyjuk abba, mg a 30-as Food limit meg nem telik. - A War Mill-ben fejlesszk fel eloszr a fegyvereket, aztn a pajzsokat. - ptsnk mg egy Orc Burrow-t, s fejlesszk fel a Great Hall-unkat. - Idokzben elkezdhetjk irtani a bzisunk krnykn az ellent. - A fopletet azonnal fejlesszk tovbb a legfelso szintre, amint lehet. Ez fgghet attl is, hogy a portyzs sorn mennyi aranyat sikerlt rabolni. ptsnk egy Spirit Lodge-ot, s rgtn fejlesszk a smn Adept s Master Training-jt. - A Fortress-nkben fejlesszk ki a fosztogatst (Pillage), a barakkban pedig a Berserker Strenght-et. - Kezdjnk el minl tbb Orc Burrow-t pteni, s kikpezni smnokat s Grunt-okat nagyjbl egyenlo szmban. Ja s a Troll dokikat sem szabad kihagyni! A dokik ne harcoljanak, csak gygytsanak. - Egy igazn ts seregbl nem hinyozhat 1-2-3 katapult. - Ha mindezidig mg nem tmadtak meg minket, akkor igen j eslynk van a jtk megnyersre. Ha gy gondolod, mg vehetsz Raider-eket, vagy Tauren-eket, de ha minden igaz, nem lesz rjuk szksg. A Grunt-ok Bloodlust-tal, Berserk-kel elg erosek, s gyorsak. - Felderteni mindig rdemes, mert nem csak az ellenfl pozcijt tudhatod meg, hanem kidertheted, milyen fajjal jtszik, ha addig mg nem tudtad, milyen host vlasztott, s vgl, de nem utols sorban, hogy fldn tmad, vagy levegoben.
- Kldjnk hrom Acolyte-ot bnyszni, a Ghoul-t pedig szabadtsuk r az erdore. - Kezdjk el kt Acolyte legyrtst, a Rally Point-ot tegyk a bnyra. - A meglvo kt maradk Acolyte-unkkal ptsk kriptt s Ziggurat-ot. Amint pnznk engedi, Graveyard-ot is. - Ha ksz a kripta, gyrtsunk Ghoul-okat ezerrel. - Fejlesszk tovbb a Necropolis-t. - Ha ksz a Halls of the Dead, kpezzk ki a halllovagunkat, rgtn utna a Dread Lord-ot.
TMADS:
Nem kell m sokat vacakolni, nem kell flteni a zombikat, ugorjunk ht neki az elso ellenflnek. Vigyk a kt hosnket, markoljunk fel nhny Ghoul-t, aztn hadd szljon. De nem m lerohanni a bzist! Az a Ghoul-oknak nem fekszik. Csak szpen marasztaljuk otthon az ellent, ne nagyon kalandozzon, ne szerezzen tapasztalati pontokat, ne terjeszkedjen, s gy tovbb. Ha ezt elg sokig brjuk, a Crypt Fiend-hez hasonl high tech szrnyellk nlkl, akkor igen jelents anyagi biztonsgra tehetnk szert. A Ghoul-oknak azrt fejlesszk ki, amit lehet. A pajzsuk nagyon fontos, mert amgy egszsgileg igen alulvezrelt jszgokkal van dolgunk. Aztn a Cannibalize is j muri, igaz a Death knight amgy is gygythatja oket, de nem rt, ha egy kis tpllk kiegsztovel feljavtjk trendjket. A Ghoul Frenzy pedig egyszeruen nlklzhetetlen.
- Vigyzzunk a Ghoul-okra, harc kzben figyeljnk oda rjuk, s ha valamelyiknek egyharmadra visszaesik az letereje, vegyk ki oket az elso sorbl, s etessnk vele nmi harctren elesett egykorvolt dicso harcost. - A hosk itt nagyon lnyegesek. A kt hos auri nlkl a Ghoul-janikon gy tgyalogolhat az ellensg, mintha ott sem lennnek. - Ugyebr azt mondanom sem kell, eloszr ljk meg a hosket, dertsnk fel alaposan, fejlessznk folyamatosan, s a tbbi, s a tbbi. - Az Archmage Blizzard-ja elg alaposan kiegyelheti a Ghoul-csapatunkat, ezzel vigyzzunk. - Undead-knl hl' istennek minden tmadsra van gygyr. Lgitmads ellen hasznljunk Crypt Fiend-eket a Web speckval, tmeget pedig nem vzgyval oszlatunk, hanem Banshee-val, s nekromantval. Ha pedig az ellen nem ll rtornyokat pteni a bzisunk kzelben, akkor vakarjuk el a hsostalicskkat (Meat wagon). Ez egybknt a Ghoul-os taktiknk kvetkezmnye lehet, mivel azok pletek ellen igen gyengk.
Sott elf -taktika
A Stt Elf faj taln a legerosebb a jtkban. Igaz, korai rush-ok ellen nem nagyon van nekik mivel vdekezni - ksoi rush meg ugye nincsen - de az igen eros hoseik a gyakorlatilag kifogyhatatlan manakszlettkkel - a Moon Well-eknek ksznhetoen - majdnem minden tmadst kpesek visszaverni. A Keeper of the Grove hamar mindenki kedvenc hosv vlt. s ennek megvannak az okai:
- A Treantok nemcsakhogy egy csata menett kpesek eldnteni, de a Keeper of the Groove-ot egy gyilkolgpp teszi, mr ami a Creep-eket illeti (a plyn tallhat semleges, m annl agresszvebb egysgek). Nhny jsszal kiegsztve a csapatot, majdhogynem brmelyik Creep-csapatnak nekimehetnk. Azrt ha tallunk kt ko-glemet, meg egy grnit-glemet egy kupacban, inkbb kerljk ki oket... - Az Entangling Roots varzslattal mozgskptelenn tve a kzelharcra szakosodott hosket knnyedn meglhetjk, radsl mg Town Portal-lal sem tud elmeneklni. - A msik kt kpessge is igen hatsos a megfelelo szituban alkalmazva. A Keeper of the Grove-on kvl csak egy hos van, a Paladin, akinek a legfelso szint varzslata nem a host segti, hanem a trsait.
Bzis pts:
- Az elso t Wisp-et kldjk bnyszni, s kezdjnk kikpezni kt jat. A foplet rally point-jt helyezzk el a bnyn, vegyk ki onnan az egyik Wisp-et, s ptsnk vele oltrt. vegyk ki a msodikat is, azzal meg ptsnk Moon Well-t. - Amint van r pnz, vegynk mg egy pr munkst, s kldjk oket ft kitermelni. - Ha mr van kt fagyjtgeto Wisp-nk, a harmadikkal pttessnk egy Ancient of war-t. - Kezdjk el kikpezni a Keeper of the Grove-ot. - Kldjk szpen sorba a Wisp-eket ft gyujteni, amg nem lesz belolk sszesen 13 darab. Ksobb gyis cskkenni fog a szmuk az ptkezsek sorn, de eleinte rengeteg fra lesz szksgnk. - ptsnk mielobb egy jabb Moon Well-t. - Az idokzben elkszlt Ancient of War-ban kezdjk el kikpezni az elso kt jszt. - ptsnk mg egy Ancient of War-t. - Miutn megvan az elso hosnk, nagyban fgg a tovbbi ptkezsek menete a Creep-ektol befolyt aranymennyisgtol, ami pedig termszetesen attl fgg, hogy milyen gyorsak, s hatkonyak vagyunk. - ptsnk mielobb egy Hunter's Hall-t, s egy Ancient of Lore-t. - rdemes a tizedik jsz utn Huntress-ekre vltani, az Ancient of Lore-ban pedig lssunk neki a Dryad-ok folyamatos kikpzshez, akik nagyon hasznos tmogat egysgek. Az ijjszokat ltessk fl egy hyppogriff htra. - Kpezzk ki, vagy vegynk egy msik host. Demon hunter az ajnlott, vele kevesebbett kell varzsolgatni.
Tnyleg csak nhny tancs:
- Nyrjuk ki az ellensges host minl elobb. Egy csapat jsszal lojjk, Dryad-dal lasstsuk le, Keeper of the Grove-val tegyk mozgskptelenn, mikor mr kevs a HP-ja. - Ha netaln valamilyen okbl nem tudjuk a host elkapni, mondjuk nincs elg mannk az Entangle varzslathoz, akkor fogjunk egy-kt Treant-ot - mert valsznu, hogy a nagy csatban arra ment el a mana :) - s kldjk utna, hagy ldzzk. Elkapni gysem fogjk, de legalbb nem unatkozik, amg lnek a Treant-ok. - Fordtsunk nagy figyelmet a feldertsre. Mindig legynk vele tisztban, hogy mire kszl az ellenfl, s mindig lljunk kszen a vlaszlpsre. Prblj meg nem te kezdemnyezni. Vrd ki, mg megtmadnak. Ezutn az ortornyok vdelmben visszavered a tmadst s ellentmadsba lendlsz. - Az elso nagyobb csata utn kezdjnk el terjeszkedni. Persze felttelezzk, hogy azt megnyertk, van egy kis idonk egy j fopletet felhzni, elltni nmi vdelemmel, s megkezdeni a kitermelst.
A kvetkezo kelepcket prbljuk elkerlni:
- A Priest-eknek van egy eros varzslatuk idzett lnyek ellen, gyhogy az izmos Treant-jainkat megeszik uzsonnra. Ajnlatos eloszr oket kiirtani, s csak aztn megidzni a Treant-okat. Esetleg a Wisp-ek Detonate kpessgt hasznlhatjuk a varzstudk ellen. Ez ugyebr egy olyan robbans, ami nem a HP-jt szedi le az ellenflnek, hanem a manjt. Ht szegny kis fstpamacsunk odavsz, de mint mondottam volt, a hbor mr csak ilyen. - Az Elfeknl a legnagyobb kihvs a lgitmads lehet. Ha egy olyan szituban talljuk magunkat, hogy az ellenfl Grunt-okrl Wyvern-ekre vltott, mert mi jszokrl Huntress-ekre vltottunk, akkor bizony benne vagyunk a pcban, de nyakig... Ezrt is nagyon fontos a j felderts.
Ember-taktika
- Az elso t parasztot zavarjuk be a bnyba, s vegynk belolk rgtn mg tt. Az elso ptsen furszmalmot, minnl kzelebb az erdohz termszetesen, a msodik farmot, a harmadik barakkot, a negyedik oltrt, az tdik meg mr mehet is ft vgni. A tbbit is, amint vgzett, kldjk a mlnsba. ptsnk mg egy kovcsmuhelyt, amint lehet, s kezdjk el benne a fejlesztseket. Innen pedig ngyfel vlik az t, ki-ki kvesse a neki tetszot. (Illetve rengeteg fel vlik, de legyen elg ngy!)
1. Gyalogos hadsereg
Ez a varici jl mukdik akrmelyik hos tmogatsval. Egy Mountain King Footman-ekkel nagyon hatsos lehet akrmilyen hos ellen. A Mountain King-gel eloremegynk, lebntjuk a bandt, aztn jhet a Footman roham. Esetleg jl mukdhet mg a hit-and-run taktika (odaszaladunk, pofn vgjuk a nagy vagnyt, aztn-nagy btran--->futs, mg vissza nem t!). Ha egy Archmage a vezr, akkor eleinte rdemes vzelementlt hasznlni. Azt legalbb nyugodtan elore lehet kldeni golyfognak, elobb-utbb gyis meghal. Aztn mikor mr jgvihar varzslatunk is van, bnjunk vele vatosan, mert a sajt egysgeinket is sebzi. A Paladin pedig azrt rendkvl hasznos, mert tud gygytani. Elg vele arra gyelni, hogy az embereinket letben tartsuk, aztn a ksobbiekben az aurja is megknnyti a dolgunkat. Itt az az egy szpsghibja van a dolognak, hogy ha ne adj' isten a levegobol tmadnak akkor bizony nem lehet mst tenni, mint szaladni...
2. Lvsz csapat
Ez a stratgia akkor mkdik leginkbb, ha ltjuk, hogy az ellenfl nem llt elo rgtn nagy hadsereget, inkbb mindjrt az elejn kifejlesztget mindent. Egy kis bnuszt adhatunk a hatsfokhoz, ha nhny varzslnot is elvegytnk a csapatban. Mr csak a lasst varzslata miatt is. Egyvalamit azonban ne prbljunk meg: lvszekkel bzist lerohanni ostromgpek tmogatsa nlkl. Vigynk pr tankot, trpe gyusokat, a lvszeket pedig csak arra hasznljuk, hogy az ostromlinkrl levakarjuk a tl kzel merszkedett ellent. Lvsz csapat lre ne Paladin-t lltsunk, mert az nem passzol oda. A Mountain king Thunderclap varzslata pldul nagyon hasznos tud lenni. Beszaladunk vele a surube, nyomunk egy Thunderclap-ot, aztn tns! A lvszek s gysok meg leaprtjk a szdelgo ellenfeleket. Az Archmage megint csak j vlaszts lehet itt, mert ugyebr egy vzelementl golyfognak mindig jl jn, s a jgviharral sem kell annyira vatoskodnunk, mert a lvszek nem mennek kzel az ellenflhez. Ha igazn knos szitucikat akarunk eloidzni ellenfeleinknek, akkor menjnk az Archmage/Mountain King prossal. Na meg persze a lvszekkel, s egynhny boszival. De ez a taktika inkbb hosszabb jtkok vge fel alkalmazand, mivel nem rt kifejleszteni mindent az offenzvban rsztvevo egysgeknek. s ne feledjk: sszpontostott tuz! Ha minden lvsznk msik kzelharcos egysget lo, akkor a vge az lesz, hogy azok gyakorlatilag minden problma nlkl elrik a Rifleman-eket, s lecsapjk egyiket a msik utn. Ha viszont minden lvsz ugyanarra a clpontra tzel, akkor egy-kt lvssel harckptelenn teheto egy egysg, s egyenknt ki lehet oket rtani. n leginkbb ezt a taktikt javaslom. Nem szvesen lennk az emberek ellensge, ha vletlen sszefutnk egy ilyen csapattal: 6 lvsz, 4 gys, Archmage, Mountain king...
3. Vegyes csapat
Ez mr egy kicsit komplexebb stratgia. Tegynk a hosnk mell 4 Footman-t s 6 Rifleman-t. A gyalogosok inkbb csak golyfogk, de annak viszont nagyon jk. Vadsszunk agresszven, s fejlessznk folyamatosan. Vegyes csapat lre viszont - az elobbi taktikval ellenttben - a Paladin val. Az aurjval, a gygytssal mg a Footman-ek is nagyon j teljestmnyt nyjtanak. Persze jobbak a lovagok, de ha fellltunk egy nagyobb lovas klntmnyt, bizony ki fognak minket zablni a vagyonunkbl. Ha itt is kt hossel akarunk aratni, msodiknak a Mountain Kinget ajnlanm. s ha lehet, a Paladin-t tartsuk htul, az csak gygytgasson, a Mountain King-et meg nyugodtan kldjk be a surube. Devotion Aura-val s Holy Light-tal tmogatva, Thunderclap-ot s Avatar-t hasznlva, Inner Fire varzslat hatsa alatt csodkra kpes. Ez utbbihoz viszont magunkkal kell vinnnk egy papot.
|